„Vyplatí se mi investovat do mobilní aplikace?“ „Jak a kdy se mi investice vrátí?“ Vývoj kvalitní aplikace si vyžádá čas i peníze, a je proto přirozené ptát se, zda se vám investice do ní vyplatí. Ukážeme vám 5 možností, jak může aplikace produkovat zisk, aniž by se nutně jednalo o prodejní appku.
Reklama dokáže zajistit dlouhodobý výdělek hlavně těm aplikacím, které jsou určeny širšímu spektru uživatelů. Vytvořit a spravovat reklamu pomáhají systémy AdMob od Googlu, dále InMobi či Conversant.
Mezi oblíbené typy reklamy v aplikacích patří:
Pamatujte, že neustále blikající či vyskakující reklamy vedou nikoli k zisku, ale k úbytku uživatelů. Prioritu má vždy jejich pozitivní zkušenost. Reklamu a frekvenci zobrazení proto nastavujte pečlivě a s mírou.
I když je většina aplikací zdarma, obvykle umožňují upgrade na placenou verzi s úplným vypnutím reklamy (Ad-Free) či prémiovými funkcemi. Těmi mohou být neomezená možnost kontaktování na seznamce, offline verze slovníku či poslech oblíbené hudby se Spotify kdykoli, kdekoli.
Klíč k úspěchu spočívá v nalezení správné míry toho, co poskytnete uživatelům zdarma v základní verzi a čím je nalákáte na verzi placenou.
Prémiové funkce a obsah můžete poskytovat na omezenou dobu – 1 měsíc, 6 měsíců, 1 rok – nebo permanentně, za jednorázový poplatek.
TIP: nabídněte prémiový účet na omezenou dobu zdarma na vyzkoušení.
Zvláště herní aplikace uživatelům dávají možnost nakoupit si virtuální peníze, herní žetony, „životy“ a jiné speciální funkce. S trochou kreativity lze tento princip aplikovat i u jiných appek. Jako příklad a inspiraci si vezměme seznamky, kde si kupujete kredity a ty vám umožní posílat dárky, odkrýt více fotek atd.
Je vaše aplikace unikátem na trhu?
Překonává kvalitou a provedením konkurenční produkty?
Pak můžete zvážit její jednorázové zpoplatnění, přestože většina aplikací je dnes k mání zdarma.
Tento asi nejjednodušší způsob monetizace aplikace vyžaduje silnou marketingovou a PR podporu, ale především jedinečný, propracovaný produkt. Počítejte, že vaše uživatelská základna může zůstat omezená.
Většina poskytovatelů proto poskytuje možnost vyzkoušet si appku aspoň na omezený čas bezplatně.
Stále více lidí používá mobilní aplikace k nákupu zboží a služeb. Chytrý prodejce proto rád tuto možnost zákazníkům nabízí. Samozřejmostí by měl být intuitivní, komfortní a bezpečný nákup v příjemném, uživatelském rozhraní.
Mnozí obchodníci navíc nákup v aplikaci zvýhodňují a lákají na různé bonusy. Dnešní zákazník to nejen ocení, ale mnohdy i očekává, s čímž je nutné počítat.