mail

info@peko-studio.cz

+420 731 171 595

spravovat cookies

Povolte prosím používání cookies nebo si jejich používání přizpůsobte.

Kliknutím na tlačítko “povolit vše” udělujete souhlas. Souhlas můžete teké odmítnout.

přizpůsobit

povolit vše

7 kroku, jak zviditelnit vasi aplikaci

7 kroků, jak zviditelnit vaši aplikaci

Petr Kott

27 / 03 / 2020

ASO (App Store Optimization) neboli optimalizace aplikace má za cíl její snadné vyhledání, dobré umístění ve výsledcích a získání co největšího počtu stažení a spokojených uživatelů.

7 sekund – tolik času stráví uživatel rozhodováním, zda si vaši aplikaci stáhne nebo ne…

ASO (App Store Optimization) neboli optimalizace aplikace má za cíl její snadné vyhledání, dobré umístění ve výsledcích a získání co největšího počtu stažení a spokojených uživatelů.

Představme si 7 nejdůležitějších zásad pro úspěšné ASO.

1. Title – volte relevantní, originální název s klíčovými slovy

Jméno aplikace je první věc, kterou uživatel vnímá. Ujistěte se, že mezi názvem a aplikací je jasná souvislost, a člověk nemusí bádat, co vlastně stahuje. Inspirujte se u světoznámých appek Duolingo, Tandem či Skyscanner.

Snadno zapamatovatelný, unikátní název, který obsahuje 2 až 3 klíčová slova, je součástí každé úspěšné aplikace.

Kreativitě se meze nekladou – rozsahu však ano. Zatímco Google Play Store povoluje 50, Apple App Store pouze 30 znaků.

2. App Description – popište jasně a přehledně, o čem appka je

Úvodní věta popisku mnohdy rozhoduje, zda uživatel bude stahovat nebo ne. Popisek aplikace je důležitý jednak pro uživatele, jednak pro vyhledávací algoritmy (zvláště u Google Play, méně u Apple).

Snažte se o přirozený, dobře strukturovaný popis do 4000 znaků. Nezapomeňte na relevantní KW. Používejte odrážky, velká písmena či emotikony.

3. Icon – vytvořte ikonu, která se vryje do paměti

Rovněž ikona aplikace by měla korespondovat s jejím zaměřením a dobře se pamatovat. Pro hry a zábavné appky se hodí kreativní, barevné ikony, jiné aplikace sází na symboly či písmena související s názvem.

Vyhýbejte se obrázkům a grafice, které se příliš podobají jiným aplikacím.

Nepřehánějte to s množstvím detailů a snažte se o zachování vizuální identity vašeho brandu.

4. Screenshots – okénko do vaší aplikace

Screenshoty jsou jakýmsi mini-katalogem aplikace. Po hodnocení (Ratings) mají nejdůležitější vliv na rozhodování uživatele, konverzi a CTR.

Vyberte fotky, jež zvýrazňují funkcionalitu a unikátní prvky vaší aplikace, a snažte se o logickou provázanost mezi nimi.

Rozhodněte se, zda bude vhodnější horizontální nebo vertikální rozložení.

Google Play povoluje 8, Apple App Store až 10 fotek.

TIP: 30sekundové video dokáže představit vaši appku v akci a lépe než 10 fotek!

5. Ratings & Reviews – hodnocení a recenze

Čím více hvězdiček a kladných hodnocení, tím vyšší příčku při vyhledávání obsadíte. To platí jak pro Android, tak pro iOS.

Až 80 % uživatelů si navíc nejdříve ověřuje recenze a hodnocení a teprve pak aplikaci stahuje nebo pokračuje v hledání.

Spokojený uživatel appku zhodnotí sám od sebe. Vybídnout ho k tomu můžete i vy, a to ideálně v momentě, kdy se mu např. podaří vyhrát ve hře.

Reagovat na recenze je stejně důležité – zájemci vnímají, zda a jak na podněty odpovídáte a pracujete na vylepšení.

6. Localization – úspěch nezná hranic

Díky rozšířenosti internetu a smartphonů se nemusíte omezovat na Česko – s dobrou aplikací dokážete prorazit na mezinárodní scéně!

Anglickou či jinou jazykovou verzi doporučujeme u aplikací, které mohou oslovit i uživatele ze zahraničí, např. hry, mapy a jiné.

Pouhý překlad však nestačí. Jiný kraj, jiný mrav, a proto je nutné text i obrázky přizpůsobit daným kulturním a jazykovým zvyklostem.

7. App Maintenance – aby aplikace kráčela s dobou

O aplikaci je nutné soustavně a pravidelně pečovat, tj. řešit chyby, aktualizovat, analyzovat, testovat a modernizovat.

Při pravidelné revizi se zaměřte hlavně na:

  • snadnou, rychlou navigaci
  • dobu načítání
  • kompatibilitu s novými zařízeními
  • updaty

 Slovo závěrem

Výše uvedené kroky ASO vedou k jedinému cíli – ukázat zájemci, jak mu bude aplikace užitečná, čím ho obohatí a proč je lepší než jiné produkty.

Aplikace z dílny Peko Studio splňují nejnáročnější kritéria, která si optimalizace ASO a moderní uživatelé žádají.

Prohlédněte si naše iOS a Android aplikace v sekci Reference.