Vybrat vhodného vývojáře aplikací může být fuška. Proč? Z vývoje aplikací se stal progresivní byznys, který spoluurčuje trendy v digitálních technologiích. Narůstající počet firem, agentur i freelancerů tak zákazníkům přináší výhody i nevýhody. Jak tedy poznat kvalitního dodavatele mobilních aplikací a na co se při výběru zaměřit? Na tyto časté otázky vám odpovíme v dnešním článku.
Některé aplikace vystačí s jednoduchou šablonou a základními funkcemi, jiné vyžadují pokročilejší řešení na míru a důkladnou, pravidelnou spolupráci s vývojáři. Celkově se však vyplatí zainvestovat více a získat originální appku s čistým kódem, hladkým fungováním a zajímavým designem. Pouze „appka na míru“ navíc dokáže zacílit na vaši cílovou skupinu, a přinést vyšší konverze a zisky.
Ačkoli freelancing samozřejmě podporujeme, jsme si vědomi úskalí, jež taková spolupráce může přinášet.
Především – tvorba aplikace je komplexní a dlouhodobá činnost, která si obvykle žádá spolupráci kodéra, vývojáře, grafika, mnohdy i copywritera a dalších. A jaká je přitom šance, že natrefíte na člověka, který všechny tyto úkoly dokonale zvládá?
Odpověď znáte sami.
Pokud tedy toužíte po originální, konkurenceschopné aplikaci, jistější bude obrátit se na zkušený tým profíků, jenž dodržuje termíny, poskytuje následný support, aktualizace a jehož kvalitu dokládají reference spokojených klientů.
Někteří vývojáři se specializují pouze na jeden operační systém, jiní zvládají oba.
Anebo to aspoň tvrdí…
I proto si dobře ověřte reference, dokončené projekty, certifikace a hodnocení. Porovnejte si, kolik Android aplikací a kolik iOS aplikací dodavatel vytvořil, a podle toho zvažte volbu.
Nejlepší způsob, jak si dodavatele prověřit, je si vlastnoručně a z vlastního mobilu „osahat“ jeho dílo.
Otestujte si vytvořené aplikace a soustřeďte se na design, funkčnost, rychlost načítání a to, jak na vás celkově působí.
Zamlouvá se vám daný styl? Splňuje vaše očekávání a nároky?
Pak se pravděpodobně jedná o vhodného kandidáta i pro vaši appku!
Tvorba, testování a úspěšný provoz aplikace se neobejdou bez pravidelné komunikace a kooperace mezi zadavateli a vývojáři. Proto se zaměřte i na to, jak na vás firma a pracovníci působí, jak s vámi komunikují, jak jste se cítili na společné schůzce. Čím lepší dojem jste získali, tím větší šance na zdárnou a hladkou spolupráci!
Spolehlivého vývojáře poznáte podle zveřejněných referencí klientů, ukázek aplikací s prokliky na GooglePlay či App Store a screenshoty. Hodnocení zákazníků si dobře pročtěte, případně je přímo kontaktujte a zeptejte se na jejich zkušenost osobně.
Facebook, LinkedIn a další sociální sítě jsou dalším užitečným zdrojem.
Konkurence na digitálním trhu roste, a snadno tak narazíte na nereálně výhodné nabídky stejně jako předražená řešení. Držte se zásady, že levnější zpravidla neznamená lepší, tj. za nízkou cenu nelze čekat závratnou kvalitu.
Doporučujeme tedy držet se zlaté střední cesty i co do výdajů, a především se zaměřit na specifikaci nabídky, včetně procesu vývoje, dále dobu trvání, smluvní zastřešení a již zmiňované reference.