Máte-li geniální nápad na mobilní aplikaci, neznamená to automaticky úspěch. Zde je deset osvědčených strategií monetizace, které vám pomohou vydělat peníze a zajistit udržitelnost vaší digitální investice.
Zvolte cestu financování předem pomocí crowdfundingu, což zapojí širší veřejnost a vytvoří zájem o váš originální nápad. Tato strategie umožňuje budování uživatelské základny ještě před vývojem aplikace, což může posílit úspěch projektu. Například v námi vytvořené aplikaci Phoros můžete rovnou přispět tvůrci rychlou platbou přes Apple či Google Pay.
Navázání spolupráce se silným partnerem může být strategií pro získání podpory, zejména pokud se zaměřuje na oblasti, které souvisejí s vaší aplikací. Tato strategie se hodí pro sociálně orientované aplikace.
Využijte poplatek za stažení, pokud máte jedinečný a kvalitní produkt. Avšak vzhledem k rostoucí konkurenci s bezplatnými alternativami, buďte připraveni na diferenciace a výjimečnost.
Světové příjmy z reklam v aplikacích rostou, ale volba vhodného formátu je klíčová. Agresivní reklamy mohou negativně ovlivnit uživatelský zážitek, takže vyberte formu, která je přínosná a nenarušuje. Velice dobře zafungovaly reklamy jako příjem peněz v mobilní aplikaci (hře) Swipivia, kterou jsme vytvořili.
Umožněte uživatelům zakoupit verzi bez reklam, čímž poskytnete možnost čistšího zážitku. Tato strategie ocení uživatelé, kteří preferují bezreklamové prostředí, a jsou ochotni za něj zaplatit.
Přineste bezplatnou základní verzi a později nabídněte uživatelům možnost zakoupit plnou verzi s rozšířenými funkcemi. Tato strategie je efektivní pro budování uživatelské základny před nákupem. Jako příklad mohu uvést námi vytvořenou mobilní aplikaci FrankJoy.
Nabídněte uživatelům možnost dokoupit funkce nebo vylepšení. Tato strategie vyžaduje efektivní nákupní proces a může přinést stabilní příjem z opakovaných transakcí. V mobilní aplikaci MaArtial je možné „otevřít“ další obsah právě prostřednictvím nákupu.
Použijte aplikaci jako nástroj pro marketing k podpoře prodeje hlavních produktů nebo služeb. Zaměřte se na vytváření uživatelských cest, které vedou ke konverzi, a poskytujte přidanou hodnotu. Například jsem vytvořili aplikaci Fencee , která podporuje prodej elektrických ohradníků a slouží jako přidaná hodnota. Přesně takto jsme se také postavili k hojně využívané aplikaci Progresguru, která slouží jako přehrávač audioknih zakoupených v e-shopu Progresguru, který jsme rovněž vytvořili.
Pokud máte komunitní aplikaci, která shromažďuje cenná data, může být zajímavé zvážit licencování těchto dat. Zajímavá anonymizovaná data mohou být pro komerční partnery hodnotným aktivem.
Nezapomínejte na klíčové principy: navrhujte aplikaci s jasnou monetizační strategií, kladejte důraz na uživatelský zážitek a buďte flexibilní, reagujte na změny na trhu a zpětnou vazbu uživatelů. Úspěch v monetizaci mobilní aplikace vyžaduje promyšlený přístup a neustálou adaptaci.