mail

info@peko-studio.cz

+420 731 171 595

spravovat cookies

Povolte prosím používání cookies nebo si jejich používání přizpůsobte.

Kliknutím na tlačítko “povolit vše” udělujete souhlas. Souhlas můžete teké odmítnout.

přizpůsobit

povolit vše

Jak lze vydelat na mobilni aplikaci? Zde je 10 zpusobu.

Jak lze vydělat na mobilní aplikaci? Zde je 10 způsobů.

Petr Kott

17 / 01 / 2024

Máte-li geniální nápad na mobilní aplikaci, neznamená to automaticky úspěch. Zde je deset osvědčených strategií monetizace, které vám pomohou vydělat peníze a zajistit udržitelnost vaší digitální investice.

1) Crowdfunding a dary

Zvolte cestu financování předem pomocí crowdfundingu, což zapojí širší veřejnost a vytvoří zájem o váš originální nápad. Tato strategie umožňuje budování uživatelské základny ještě před vývojem aplikace, což může posílit úspěch projektu. Například v námi vytvořené aplikaci Phoros můžete rovnou přispět tvůrci rychlou platbou přes Apple či Google Pay.

2) Sponzorství

Navázání spolupráce se silným partnerem může být strategií pro získání podpory, zejména pokud se zaměřuje na oblasti, které souvisejí s vaší aplikací. Tato strategie se hodí pro sociálně orientované aplikace.

3) Zpoplatněné stažení

Využijte poplatek za stažení, pokud máte jedinečný a kvalitní produkt. Avšak vzhledem k rostoucí konkurenci s bezplatnými alternativami, buďte připraveni na diferenciace a výjimečnost.

4) Reklamy v aplikaci

Světové příjmy z reklam v aplikacích rostou, ale volba vhodného formátu je klíčová. Agresivní reklamy mohou negativně ovlivnit uživatelský zážitek, takže vyberte formu, která je přínosná a nenarušuje. Velice dobře zafungovaly reklamy jako příjem peněz v mobilní aplikaci (hře) Swipivia, kterou jsme vytvořili.

5) Verze bez reklam

Umožněte uživatelům zakoupit verzi bez reklam, čímž poskytnete možnost čistšího zážitku. Tato strategie ocení uživatelé, kteří preferují bezreklamové prostředí, a jsou ochotni za něj zaplatit.

6) Freemium

Přineste bezplatnou základní verzi a později nabídněte uživatelům možnost zakoupit plnou verzi s rozšířenými funkcemi. Tato strategie je efektivní pro budování uživatelské základny před nákupem.  Jako příklad mohu uvést námi vytvořenou mobilní aplikaci FrankJoy.

7) Platby v aplikaci

Nabídněte uživatelům možnost dokoupit funkce nebo vylepšení. Tato strategie vyžaduje efektivní nákupní proces a může přinést stabilní příjem z opakovaných transakcí. V mobilní aplikaci MaArtial je možné „otevřít“ další obsah právě prostřednictvím nákupu.

8) Doplňující produkty a služby

Použijte aplikaci jako nástroj pro marketing k podpoře prodeje hlavních produktů nebo služeb. Zaměřte se na vytváření uživatelských cest, které vedou ke konverzi, a poskytujte přidanou hodnotu. Například jsem vytvořili aplikaci Fencee , která podporuje prodej elektrických ohradníků a slouží jako přidaná hodnota. Přesně takto jsme se také postavili k hojně využívané aplikaci Progresguru, která slouží jako přehrávač audioknih zakoupených v e-shopu Progresguru, který jsme rovněž vytvořili.

9) Licencování dat

Pokud máte komunitní aplikaci, která shromažďuje cenná data, může být zajímavé zvážit licencování těchto dat. Zajímavá anonymizovaná data mohou být pro komerční partnery hodnotným aktivem.

10) Prodej Start-up Aplikace

Jako další možnost zahrňte i prodej vaší start-up aplikace. Po vytvoření úspěšného produktu a budování uživatelské základny můžete zvážit možnost prodat své start-up podnikání. Prodej může přinést významné finanční prostředky a umožnit vám vystoupit z podnikatelského světa s úspěchem. Výběr této možnosti vám umožní investovat do dalších projektů nebo se věnovat novým výzvám. Realizovali jsme takto například start-up Signi.

Závěrem

Nezapomínejte na klíčové principy: navrhujte aplikaci s jasnou monetizační strategií, kladejte důraz na uživatelský zážitek a buďte flexibilní, reagujte na změny na trhu a zpětnou vazbu uživatelů. Úspěch v monetizaci mobilní aplikace vyžaduje promyšlený přístup a neustálou adaptaci.