Jak rychle mobilní aplikace stárnou?
Svět mobilních aplikací se rychle vyvíjí. Apky, které byly vytvořeny jen před pár lety, mohou být dnes už zastaralé. Nové verze operačních systémů, aktualizace v oblasti bezpečnosti a nové trendy v UX designu jsou jen několik příkladů, které mohou vaši aplikaci rychle posunout do kouta.
Jak nastavit opravy a aktualizace?
Vyberte si společnost, která má zkušený tým vývojářů a sehrané oddělení podpory. Dokáže rychle reagovat na problémy a nabídnout řešení. Při tvorbě mobilních aplikací s ní dohodněte podmínky, za jakých bude vaši aplikaci spravovat a udržovat i po jejím dokončení. Měsíčním nebo ročním paušálem si tak zajistíte pravidelný monitoring a aktualizace. Kvalitní firmy vám budou dávat i návrhy na zlepšení. Možná to vypadá jako zbytečnost, ale během pár let se to může opravdu vyplatit. Udržování mobilních aplikací totiž vyžaduje důslednost a zodpovědnost.
Jak na údržbu mobilních aplikací?
Mobilní aplikace je dobré udržovat stále ve formě. Zde jsme shrnuli několik tipů, díky kterým zůstane vaše apka v kurzu:
- Monitorujte výkon vaší aplikace a chování uživatelů – sledování výkonu aplikace je klíčové pro identifikaci problémů a optimalizaci. Pokud víte, co přesně mají vaši uživatelé v aplikaci dělat (ať už je to třeba nákup nebo prostě jen trávení času), tak díky dobře nastavené analýze brzo odhalíte, zda vše funguje tak, jak má. Jednodušeji pak naplánujete další postup vývoje vaší apky. Sledovat samozřejmě můžete i třeba počet chyb nebo zátěž vašich serverů.
- Pravidelně aktualizujte – Nejen, že aktualizace přináší nové funkce, mohou ale také opravit chyby a zlepšit zabezpečení aplikace.
- Dbejte na zabezpečení aplikace – svět kyberhrozeb a kyberbezpečnosti se dnes opravdu dynamicky mění. Kvalitní a promyšlené zabezpečení aplikace je klíčové pro ochranu vašich dat nebo dat vašich klientů. Zkušení vývojáři jsou na bezpečnost opravdu citliví a připraveni vám poradit, jak vaši aplikaci správně ochránit a pravidelně testovat proti různým hrozbám.
- Komunikujte s uživateli – o důležitosti komunikace s uživateli jsme už psali v textu o tom, co udělat, aby vaše mobilní aplikace byla úspěšná. Své klienty proto pravidelně informujte o chybách a opravách a dejte jim příležitosti poskytnou zpětnou vazbu. Brzo tak třeba dokážete identifikovat, že UX design vaší aplikace začíná „stárnout“.
- Zálohujte data – ztratit data není příjemné ani v případě, když se jedná „jen“ o váš počítač či mobil. Pokud přijde o data vaše mobilní aplikace, může z toho být i velký reputační průšvih. Proto je důležité mít spolehlivou zálohu dat. A také dobře nastavená pravidla, jak fungují úložiště a servery, se kterými vaše apka pracuje.
- Plánujte budoucnost – údržba aplikace by neměla být samozřejmě jen o opravách. Důležité je také plánovat budoucnost mobilní aplikace a věnovat se inovacím a vývoji nových funkcí.
- Aplikaci testujte – pravidelné testování aplikace je nezbytné pro udržení její kvality a spolehlivosti. Každou aktualizaci nebo úpravu dobré vývojářské společnosti pečlivě prověřuji, aby minimalizovali budoucí problémy.
Myslet na to, aby vaše mobilní aplikace zůstala atraktivní a funkční, je z dlouhodobého hlediska klíčové. Pravidelné aktualizace, testování aplikace, zabezpečení, komunikace s uživateli a plánování budoucnosti jsou základními kroky pro udržení vaší apky v centru pozornosti. Může to být náročné, ale přinese to mnoho výhod pro vaši společnost i pro vaše klienty. My v Peko Studiu držíme krok s moderními trendy, máme zkušený tým a pomůžeme vám i s pravidelnými aktualizacemi.