Plánujete zahájit vývoj mobilní aplikace, ale nevíte, co vás čeká? Pojďme si projít základní kroky, které vás jako klienta čekají, abyste byli připraveni na úspěšné spuštění projektu.
Než vůbec projekt odstartuje, čeká vás úvodní setkání. Ať už máte vybraného dodavatele nebo stále vybíráte, na tuto schůzku byste měli přijít připraveni. Co vás vývojáři mohou chtít vědět?
A samozřejmě cokoliv dalšího, co považujete za důležité a váš budoucí partner by měl vědět – např. dlouhodobé plány, složení týmu, důraz na určité aspekty, způsoby komunikace a další relevantní informace. Možná už máte v této fázi představu a znalost zda chcete jít cestou hybridní nebo nativní mobilní aplikace.
Jakmile máte vybraného partnera pro vývoj, je čas se pustit do práce. Na této schůzce se projekt oficiálně zahajuje. I když je obvykle krátká, je důležitá. Připravte se představit následující:
Vývojáři a designéři se také představí a projedná se metodika projektu, harmonogram a jednotlivé fáze včetně termínů.
Tento krok je klíčový při vývoji mobilní aplikace nebo jakéhokoliv jiného softwaru. Cílem je jasně stanovit, co se bude vyvíjet. Je potřeba určit, které funkce jsou zásadní, co se musí udělat hned, a co může počkat. Tento proces zahrnuje prioritizaci funkcí a vytvoření jasného plánu (backlogu), který bude sloužit jako vodítko pro další práci.
Nezapomeňte, že “M” v MVP znamená “minimální”. Jde o vytvoření základního produktu, který je funkční, ale nemusí být ještě komerčně připraven. Může jít jen o verzi pro ověření uživatelské odezvy. Důležité je zůstat co nejvíce efektivní – vytvořit základní verzi, otestovat ji a pokračovat dál.
Více o MVP si můžete přečíst v našem článku o MVP.
Ať už ověřujete koncept, nebo začínáte s vývojem, první krok zahrnuje design. Je potřeba si uvědomit, že design není jen o obrázcích a barvách – to přijde na řadu později, při tvorbě vizuální identity. Hlavním úkolem je vymyslet, jak bude aplikace fungovat a jak bude působit na uživatele. Co od vás bude potřeba?
Detailněji si můžete přečíst jak na tvorbu grafiky mobilní aplikace v našem článku.
Jakmile je prototyp připraven, je čas ho otestovat. Ideálně na reálných uživatelích, pokud je to možné. Je důležité vystavovat nápady kritice, aby bylo možné je co nejlépe doladit. Kdo se může podílet na testování?
Připravujete se na vývoj mobilní aplikace a chcete se vyhnout chybám? Seznamte se s nejčastějšími omyly při vývoji aplikací, abyste mohli úspěšně dokončit první fáze vývoje a pustit se do realizace vašeho projektu s jistotou.
Tímto se dostanete k první verzi vašeho nového softwaru. Vývoj a testování teprve začínají, ale jste na správné cestě k úspěšnému výsledku!