Jedna z nejstahovanějších appek v Česku za rok 2021 umožnila hlasování v reality show Like House na Primě a úspěšně odolala náporu tisíců uživatelů i hackerským útokům.
Nastoupili jsme do rozjetého vlaku a během krátkého času museli optimalizovat aplikaci OuKee, aby zvládla enormní nároky na výkon a zatížení serverů, obrovskou stahovanost a využití na telefonech s iOS i Android – až 300 000 uživatelů v jeden okamžik.
U práce jsme se pořádně zapotili, ale podařilo se nám zajistit maximální kvalitu videí, rychlé nahrávání a přehrávání, posunout UX/UI design aplikace o třídu výš, dále zabezpečit systém před útoky hackerů a automatizovat kontrolu nevhodného obsahu.
Součástí aplikace je platební systém s virtuální měnou “vibes”, díky níž mohli uživatelé zadávat úkoly soutěžícím v přímém přenosu.
Aplikace OuKee sloužila pro hlasování v oblíbené reality show Like House, která baví diváky na TV Prima od jara 2021. Celé technické řešení muselo obstát v náročné zkoušce kvůli vytíženosti serverů, jakož i výskytu kontroverzních příspěvků, na což jsme museli reagovat vývojem kontrolního schvalovacího mechanismu.
Tato aplikace je v mnoha technických ohledech pionýrským projektem a zdrojem inspirace pro naši práci na dalších digitálních produktech.
Aby aplikace zvládla přes 300 000 uživatelů, kteří ji v jednu chvíli používají, museli jsme připravit adekvátní řešení správy serverů, rychlost načítání videí apod.
OuKee je ze své podstaty sociální appka, což s sebou, bohužel, nese značný zájem nejen diváků, ale i hackerů. Implementovat proto bylo nutné zabezpečovací prvky, díky nimž aplikace úspěšně odolala řadě útoků.
Dalším technickým oříškem bylo zamezení nevhodných (urážlivých, pohoršujících atd.) příspěvků, jež ze začátku vyvolaly nemalé kontroverze v médiích. Vsadili jsme na technologii automatického učení, které dokázalo nevhodný obsah rozpoznat a eliminovat.