Responzivní web nebo mobilní aplikace?
Responzivní web nebo mobilní aplikace?
14.04.2020
Petr Kott

14.04.2020
Petr Kott
Provozujete webové stránky či e-shop? Řešíte, jak své produkty a služby naservírovat pod nos mobilním uživatelům? V zásadě máte 2 možnosti – responzivní web, který se plnohodnotně zobrazí jak z PC, tak z mobilu, nebo aplikace, kterou si uživatelé do mobilu stáhnou. Obě řešení mají své klady a zápory a rozhodování může být dilema. Zohlednit byste měli konkrétní potřeby vašeho byznysu, jakož i finanční a časové kapacity.
Responzivní web
Jedná se o stránky, jejichž design je upraven tak, aby se co nejlépe zobrazovaly a ovládaly nejen z počítače, ale i mobilu či tabletu. Web se dokáže přizpůsobit velikosti displeje a samotná struktura umožňuje (obvykle) komfortní prohlížení z telefonu. Ačkoli dnes velká část webů responzivitou disponuje, kvalita provedení se různí.
Výhody responzivního webu
- rychlost zhotovení – vývoj responzivního webu zabere méně času než u aplikace
- cena – responzivní web je v porovnání s aplikací levnější variantou
- dostačující řešení – nemalá část webů s responzivním designem vystačí, a to zvláště tam, kde uživatel neprovádí složité operace
Nevýhody responzivního webu
- omezená rychlost a funkcionalita – pomalé načítání, obtížné ovládání, chybné kliknutí vedoucí na jinou stránku a celkově horší uživatelská zkušenost
- Out Of Fashion – stále více uživatelů preferuje komfortnější a modernější ovládání s pomocí aplikace
- závislost na připojení – pro návštěvu stránek musíte být online
Mobilní aplikace
Svět je mobilními technologiemi doslova posedlý a okolo 80 % internetových uživatelů vlastní smartphone. Mobilní appka je jednoznačně modernější a populárnější způsob, jak nabízet služby a produkty online. Dlužno dodat, že odbytá či špatně navržená aplikace nadělá více škody než užitku.
Výhody mobilní aplikace
- funkcionalita a rychlost – ovládání a načítání probíhá komfortněji a svižněji i při složitějších úkonech
- intuitivní ovládání a lepší UX – appky jsou vyvíjeny pro co nejpřirozenější ovládání z mobilu, tabletu, což vede k plnohodnotnějšímu uživatelskému prožitku (User experience)
- vyšší počet vracejících se návštěvníků – s instalací appky roste pravděpodobnost, že se k vám bude uživatel pravidelně vracet
- nový marketingový kanál – získáte notifikace, novinky, reklamy a další marketingové nástroje
- online i offline – mnohé aplikace fungují i bez připojení k internetu, typicky mapy, přehrávače, slovníky či jízdní řády
- brandbuilding – aplikace posiluje prestiž značky a rozšiřuje povědomí o ní
Nevýhody mobilní aplikace
- finanční náročnost – vývoj kvalitní aplikace vyžaduje nemalou investici, která se však může mnohonásobně vrátit
- časová náročnost – vytvoření aplikace obvykle zabere několik měsíců, tedy déle než redesign webu
- ne každý projekt aplikaci využije, a investice se tak může minout účinkem
Vyřešíme dilema za vás!
Značná část firem a prodejců již web přizpůsobený mobilnímu displeji má a ne každý byznys aplikaci nutně potřebuje.
Aplikace na druhou stranu skýtá obrovský potenciál pro budování brandu, získávání i udržení nových zákazníků a zvyšování povědomí o vaší značce.
Kontaktujte nás a my s vámi rádi probereme, které řešení je pro váš projekt to nejvhodnější.