mail

info@peko-studio.cz

+420 731 171 595

spravovat cookies

Povolte prosím používání cookies nebo si jejich používání přizpůsobte.

Kliknutím na tlačítko “povolit vše” udělujete souhlas. Souhlas můžete teké odmítnout.

přizpůsobit

povolit vše

6 tipu, jak zlepsit hodnoceni mobilni aplikace

6 tipů, jak zlepšit hodnocení mobilní aplikace

Petr Kott

11 / 05 / 2020

Uživatelská spokojenost je jedním z hlavních cílů každého vývojáře. Pouze spokojený uživatel zanechá pozitivní hodnocení, jež následně přiláká nové zájemce, a zvýší tím celkovou popularitu i úspěšnost aplikace. Naštěstí existují konkrétní a nenáročné metody, jak pracovat se zpětnou vazbou uživatelů a dosáhnout co nejlepšího hodnocení v App Store či Google Play. Představujeme vám 6 jednoduchých kroků, jak zlepšit rating mobilní aplikace

1. Naučte se přijímat feedback – pozitivní i negativní

I negativní hodnocení může být nakonec ku prospěchu. Přistupujte k němu nikoli jako ke kritice, ale k cenné zpětné vazbě, která vám pomůže „vychytat mouchy“ – vylepšit funkcionalitu, zapracovat na designu, opravit přehlédnuté chyby atd. Jakmile nedostatky vyřešíte, uvidíte, že hvězdičky v ratingu začnou přibývat.

2. Požádejte o hodnocení – slušně, proaktivně a v pravou chvíli

Zatímco skalní příznivec oznámkuje aplikaci i sám od sebe, většina uživatelů tak učiní teprve po tom, co je k tomu vybídnete. Pokud chcete získat pozitivní referenci, vyplatí se dodržet několik pravidel.

Výzva k hodnocení má přicházet v pravidelném intervalu, ale ne příliš často, aby neodradila či neotravovala. Ideálně by mělo okénko vyskočit v „klíčových momentech“, kdy si uživatel aplikaci užívá – vítězství ve hře, navázání nového kontaktu na seznamce apod. Nedoporučujeme žádat o referenci hned po prvním spuštění appky.

TIP: pop-up okno s žádostí o referenci přidáte s pomocí pluginů Appirater či iRate.

3. Naučte se předcházet negativnímu ratingu

Záporné hodnocení, kritika či stížnost nepotěší ani tvůrce, ani potenciální zájemce. Šikovný vývojář jim může zčásti předejít tím, že uživatelům nabídne samostatný komunikační kanál pro zpětnou vazbu. Krom nejčastěji kladených otázek (FAQ) doporučujeme zakomponovat sekce typu Help či Support, kam budou uživatelé adresovat své podněty a dotazy. Pakliže takovou platformu appka nemá, negativní zpětná vazba se objeví tam, kde ji vidět nechcete – v sekci Ratings.

4. Reagujte na chválu i kritiku

Chtě nechtě se záporný feedback objeví vždy. Vaším úkolem je na každou recenzi – kladnou i zápornou – pohotově a adekvátně reagovat.

Na slova chvály poděkováním, na kritiku a výtky komentářem, v němž uživateli buďto vysvětlíte, jak si s daným problémem poradit, anebo ho ujistíte, že na řešení chyby pracujete (a skutečně tomu tak je). Pokud zájemce vidí, že vám na spokojenosti uživatelů záleží a jejich podněty berete vážně, posílí to jeho důvěru a zvýší šanci na stažení.

5. Zkraťte uživateli cestu

Šanci na získání hodnocení/recenze zvýšíte i tím, že umožníte oznámkovat appku, aniž by ji uživatel musel opustit. Poté, co klikne na zvolený počet hvězdiček, ho ve vyskakovacím oknu vybídněte k sepsání recenze. Rozhodnutí zůstává na něm, jeho uživatelský komfort zůstává nenarušen.

6. A/B testování

V online marketingu je A/B testování zavedeným postupem, který lze aplikovat i při tvorbě textu, jenž vybízí uživatele k recenzi. Díky testování i my vývojáři zjišťujeme, zdali je sdělení opravdu jasné, srozumitelné a dostatečně motivující. Výsledky nám umožňují zprávu vyšperkovat a dosáhnout tak kladného ohlasu u uživatelů.