Momentálně nejstahovanější mobilní aplikace v Česku – OuKee – slouží pro hlasování v nové reality show LIKE HOUSE, která od 19. dubna běží na Primě. Sedm českých influencerů v ní plní výzvy, které jim zadávají uživatelé, bojují o jejich přízeň a finální výhru 500 000 Kč. Hlavní výzvou pro nás vývojáře z Peko Studio však bylo převzít práci na aplikaci a vybrousit ji k dokonalosti tak, aby enormní zájem technicky zvládla.
Úkol zněl jasně – optimalizovat aplikaci OuKee po technické stránce tak, aby dokázala splnit mimořádné nároky na výkon, zatížení serverů, masivní stahovanost a další faktory. U aplikace, kterou si denně instaluje přes 20 000 lidí, to může být pořádný oříšek i pro zkušené vývojáře.
Především bylo nutné zajistit maximální kvalitu videí, jejich rychlé nahrávání a přehrávání, dále vylepšit design s ohledem na UX a zapracovat na hladkém chodu appky v operačních systémech iOS i Android. To si vyžádalo mj. přípravu serverů tak, aby snesly vysoký nápor, ale i vývoj bezpečného platebního systému pro nákup tzv. vibes.
Aplikace je v éteru, a přestože ještě průběžně vychytáváme mouchy, těší nás, že výsledný produkt v náročné zkoušce technicky obstál.
Zadavatelem aplikace je TV Prima a jejím hlavním účelem je umožnit uživatelům hlasovat pro influencery, kteří v reality show LIKE HOUSE soutěží o hlavní cenu v hodnotě půl milionu korun.
Po instalaci appky je nutné se registrovat a vytvořit si profil (zdarma). Poté si můžete vyhledat oblíbeného influencera a zhlédnout jeho příspěvky, kde plní zajímavé, mnohdy trochu „ujeté“ výzvy. Videa lze komentovat, přidávat like či dislike, sdílet je s přáteli apod. Pokud si zakoupíte tzv. vibes, budete moci zadávat influencerům vlastní výzvy, popřípadě takovou výzvu vytvořit sami pro sebe a posléze ji za odměnu splnit.
V aplikaci OuKee však můžete sledovat a hodnotit nejen videa účastníků show LIKE HOUSE, ale i spousty dalších uživatelů z Česka a celého světa, která rapidně přibývají každý den.
Stažení a používání aplikace, včetně hlasování, je zdarma. Platíte pouze za nákup vibes.